hur jag sminkar mig [ i textformat ]

Hej igen!
Nu kom jag på vad jag kunde blogga om! Jag kan skriva om hur jag sminkar mig. Men jag kan alltså bara skriva eftersom att det är för mörkt för att ta bilder på det. Så nu kommer ett inlägg om hur jag sminkar mig.
1. Först börjar jag med att sätta ett tunt lager foundation över hela ansiktet. Jag använder en 'foundationsvamp' som jag kallar det. Jag använder en foundation från märket viva la diva och den heter silk finish foundation och den köpte jag på birka paradise för inte så länge sedan. Färg 02.
2. Sen tar jag en puderborste och använder ett ganska ljust puder och sätter det över hela ansiktet. Jag använder ett ljust puder eftersom att min foundation är ganska mörk. Så då ljusnar man till ansiktet lite.  Pudret jag använder just nu kommer från märket LO'real, och heter true match, färg W3.

3. Sedan tar jag ett täckstift som jag har fått någonstans. Och om jag inte hittar det (som har hänt några gånger) så använder jag ett täckstift som är från viva la diva och heter cover up concealer. Det använder jag för att täcka ojämnheter i ansiktet.
4. Sen till sist använder jag en mascara från LO'real som heter Volume Million Lashes. Av den får man volym i ögonfransarna, och den rekomenderar jag starkt.
Nu vet ni hur jag sminkar mig och jag hoppas ni fick en uppfattning om hur det gick till och så. Jag förklarade kortfattat. Bara för att jag är förjävligt trött och ska gå och sova nu!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0